Uutiskirje 2/2022

4. Paluu “normaaliin” syksyllä 2022
  5. Muuta ajankohtaista

1. Kurssi-ilmoittautumiset

Muista 4. periodin kurssi-ilmoittautumiset Pepissä Turun osalta ma 21.2. ja Porin osalta ke 23.2. alkaen. Myös syksyllä alkaviin tutkielmaryhmiin ilmoittaudutaan samassa yhteydessä!

Lue tutkielmaryhmien esitietovaatimukset opinto-oppaan kurssikuvauksilta ja muista huomioida myös mahdollinen karenssikäytäntö. Pro Gradu -tutkielman osalta ilmoittautumiset kerätään seminaariryhmien toteutuksille. Tarkista myös opintojaksojen sisältö, suoritustavat ja mahdolliset esitietovaatimukset opinto-oppaalta. Graduryhmään ilmoittautuminen tapahtuu kurssille “Tutkielmaseminaari, [oppiaineen nimi]”.

Opetussuunnitelmatyön 2022-2024 ollessa jo täydessä vauhdissa, Peppi-HOPSilta avatut kurssikuvaukset saattavat näyttää eri tietoja kuin vielä kevään 2022 voimassa oleva opinto-opas.

Huom. yrittäjyyden erikoistumissuunnan opiskelija! Jatkossa Pro Gradu -tutkielmaryhmä aloittaa kerran lukuvuodessa syksyisin, joten jos tutkielmaseminaariin osallistuminen on sinulle ensi lukuvuoden aikana ajankohtaista, ilmoittaudu mukaan syksyllä aloittavaan ryhmään.

2. Muista osallistua tutorhakuun

Vuoden 2022 tutorhaku on nyt käynnissä! Ennen kuin päätät hakea tutoriksi, tutustu tutoroinnin aikatauluihin ja vaatimuksiin TSE-opintotoimiston tutorointisivulla intrassa. Tarkista etukäteen, että pystyt sitoutumaan tutoroinnin aikatauluihin ja huolehdi, että opiskeluasiat, kuten hops, ovat kunnossa.

>> Turun opiskelija: Muista jättää hakemus helmikuun aikana osoitteessa intranet.utu.fi/fi/sivustot/tuutoriksi.

>>Porin opiskelija: Tutorhaku alkaa Porin yliopistokeskuksessa 14.2. ja päättyy 28.2. PorKy:n tutorhaku 2022 -infotilaisuus 10.2. klo 17-18.

Haemme paitsi KTK- ja VTK-tutoreita, myös tutoreita maisteriopiskelijoille ja vaihto-opiskelijoille. Odotamme innolla hakemustasi!

3. TSE-ilmoitustaulu -sähköpostilistalle liittyminen

Oletko jo liittynyt TSE-ilmoitustaulu sähköpostilistalle? Jos et vielä ole liittynyt, tärkeää tietoa saattaa mennä huomaamatta ohitsesi. Esimerkiksi kauppakorkeakoulun opiskelijoita koskevat työpaikka- ja apurahailmoitukset edennämme aina tämän listan kautta.

Jos haluat saada TSE-ilmoitustaulu -sähköpostilistalle lähetetyt viestit utu-sähköpostiisi, sinun tulee itse liittyä kyseiselle jakelulistalle Outlookin selainversiossa. Alla ohjeet:

Selaa Outlook Webbiin (https://mail.utu.fi) ja toimi seuraavasti:

• Options (oikean yläkulman ratas), Options
  • General -> Distribution groups
  • Join… (kaksi ukkelia ja +)
  • Valitse haluamasi lista, Join

Samaa reittiä onnistuu myös listalta poistuminen, jos et myöhemmin enää halua vastaanottaa viestejä.

4. Paluu “normaaliin” syksyllä 2022

Kevään 2022 IV-opetusperiodi on mitä todennäköisimmin siirtymäaikaa etä/lähiopetuksen kannalta, ja “normaaliin” palataan vasta syksyllä 2022.

Olettaen, että koronarajoituksia ei enää ole, tulee ensi syksynä lähi- ja etäopetuksen suhde olemaan suunnitelman mukaan 70/30, eli 70% opetuksesta on lähiopetusta ja 30% etäopetusta.

5. Muuta ajankohtaista

Terveisiä YTHS:ltä

Syksyllä 2021 opintonsa aloittaneet ovat saaneet TerveysStartti-kyselyn YTHS:n Selfiin. Saat välittömästi kyselyn täyttämisen jälkeen palautteen terveydentilastasi ja mahdollisesti ohjauksen YTHS:n terveydenedistämisen palveluihin. Muista siis käydä täyttämässä kysely, jotta pääset tarvitsemasi avun ja hoidon piiriin.

Muistutus kaikille opiskelijoille! Puhelinnumerot eivät siirry Pepistä YTHS:lle, vaan puhelinnumero tulee itse päivittää YTHS:n Selfiin. Näin varmistat, että saat jatkossa YTHS:n tärkeät tekstarimuistutukset.

Oletko menossa ulkomaanmatkalle tai vaihtoon? Jos olet lähdössä kaukomatkalle, vaihto-opiskelemaan Euroopan ulkopuolelle tms., täytäthän matkailuterveyden kartoituslomakkeen Self-palvelussa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Täyttämällä kartoituslomakkeen viimeistään 2–3 kuukautta ennen matkaasi ehdit saada ajoissa mahdolliset reseptit sekä käynnistää tarvittavat rokotusohjelmat.

Oletko jo tutustunut YTHS Ravitsemukseen? Loppuvuodesta 2021 julkaistu digitaalinen ravitsemuspalvelumme YTHS Ravitsemus tuo ulottuvillesi monipuolista sisältöä ajasta ja paikasta riippumatta. Voit seurata omien tavoitteidesi toteutumista, saada vinkkejä ja reseptejä, osallistua yksilöllisiin omatoimivalmennuksiin tai vaikkapa kysyä anonyymisti ravitsemusterapeutilta mieltäsi askarruttavista kysymyksistä.

Haluaisitko luotettavan juttukaverin opiskeluarjen tueksi?

Mielen päällä -hankkeen ydin on opiskelijoiden välinen vertaistukitoiminta, jota toteuttavat hankkeen kouluttamat eri tiedekunnista tulevat tukiopiskelijat. Pääset oman tukiopiskelijan kanssa juttusille helposti täyttämällä Jutellaanko-yhteydenottolomakkeen. Tukiopiskelijoita toimii kaikilla kolmella kampusalueella (Turku / Pori / Rauma), joten kuulut vertaistuen piiriin opiskelupaikkakunnasta riippumatta. Lomakkeen täyttämisen jälkeen tukiopiskelija ottaa sinuun yhteyttä 10 päivän kuluessa! Helppoa, vai mitä?

Opintotoimiston väki

In English: Important dates to remember and notice! Firstly, the next course registration period starts Feb 21. Also, apply now to become a student tutor for new students, the online form is open all February.