Uutiskirje 5/2022

Toukokuun uutiskirjeen aiheita ovat

1. Kevään 2022 valmistumisaikataulu ja valmistumisjuhla
  2. Uusi opinto-opas lukuvuosille 2022-2024
  3. Viimeinen siirtymäaika KTM-ohjelmiin päättyy 31.7.2022 – Koskeeko tämä minua?
  4. Opintotoimiston aukioloaika loppukeväällä 2022
  5. Muuta ajankohtaista

1. Kevään 2022 valmistumisaikataulu ja valmistumisjuhla

Loppukevään valmistumisaikataulu on seuraavanlainen:

Kokonaisuusmerkintä-anomus viimeistäänValmistumislomake täytettynä​Valmistumispäivä​Huom!
​ma 9.5.2022​ma 16.5.2022​ma 30.5.2022
​ma 23.5.2022​ma 30.5.2022​ma 13.6.2022
​ma 13.6.2022​su 19.6.2022​pe 29.7.2022​Todistukset elokuun lopussa

Kesän valmistumisjuhla järjestetään ti 21.6.2022 klo 16.00. Pyrimme järjestämään lähijuhlan Turussa (Mercatori) ja Porissa (Sofia). Kutsu, ilmoittautumislinkki ja ohjeet juhlaan lähetetään sähköpostitse noin 3 viikkoa ennen juhlaa. Valmistumisjuhlaan voivat osallistua kaikki 23.6.2021 – 13.6.2022 välisenä aikana KTM-, VTM-, FM- ja jatkotutkinnon suorittaneet.

Lisää tietoa valmistumisesta ja ohjeet kokonaisuusmerkintöjen hakemisesta löytyy intrasta.

2. Uusi opinto-opas lukuvuosille 2022-2024

Turun yliopiston opinto-opas lukuvuosille 2022-2024 julkaistaan suunnitelmien mukaan 16. toukokuuta 2022. Uusi kaksivuotinen opetussuunnitelma astuu voimaan 1.8., joten kesän ajan voimassa on vielä nykyinen opinto-opas.

Uudessa opetussuunnitelmassa tutkintorakenteet, opintojaksotarjonta ja totetutusperiodit saattavat hieman muuttua nykyiseen verrattuna, joten tarkista oman HOPSisi kannalta merkittävien kokonaisuuksien ja opintojaksojen toteutustapa sekä aikataulu kesän aikana tai viimeistään elokuussa ennen 1. periodin kurssi-ilmoittautumista. Uuden opinto-oppaan julkistamisen jälkeen onkin oiva tilaisuus päivittää oma Peppi-HOPSisi ja hioa aikataulusuunnitelmat kuntoon seuraavaa lukuvuotta varten!

Huom. Syyslukukauden opetusaikataulut julkaistaan uudella opinto-oppaalla ja lukkarikoneessa 15. kesäkuuta. Pääset siis jo kesällä suunnittelemaan syksyn aikatauluja. Muistathan, että muutokset ovat kuitenkin aina mahdollisia ja aikataulut saattavat vielä täsmentyä lukuvuoden alkuun mennessä.

TSE:n johtokunnan päätöksen mukaisesti KTM-tutkinnosta voi valmistua vanhojen tutkintovaatimusten mukaisesti 31.7.2022 saakka, mikäli opiskelija on valmistunut KTK-tutkinnosta ennen 1.8.2018. Poistuvat tutkintovaatimukset on kuvattu intrassa Turun osalta ja Porin osalta.

Olen aloittanut KTK+KTM-opintoni vuonna 2016 tai sen jälkeen, koskeeko tämä minua?
– Ei koske. Jatka normaalisti opintojasi tutkinto-ohjelmasi mukaisesti.

Olen aloittanut suoraan maisteriohjelmassa vuonna 2018 tai sen jälkeen, koskeeko tämä minua?
– Ei koske. Jatka normaalisti opintojasi tutkinto-ohjelmasi mukaisesti.

Olen aloittanut ennen vuotta 2016 JA valmistunut KTK:ksi 1.8.2018 jälkeen, koskeeko tämä minua?
– Ei koske. Jatka normaalisti opintojasi tutkinto-ohjelmasi mukaisesti.

Olen aloittanut suoraan maisteriohjelmassa ennen vuotta 2018, koskeeko tämä minua?
– Koskee, sinut siirretään suorittamaan tutkintoasi voimassa olevien tutkintovaatimusten mukaisesti. Jos haluat jo nyt uusien tutkintovaatimusten mukaisen HOPS-näkymän Pepissä, ota yhteyttä opintotoimistoon.

Olen aloittanut ennen vuotta 2016 JA valmistunut KTK:ksi ennen 1.8.2018, koskeeko tämä minua?

4. Opintotoimiston aukioloaika loppukeväällä 2022

Turun opintotoimiston päivystystiski on auki toukokuun loppuun asti tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12:00-13:00.

Porin opintotoimiston päivystys on auki 29.5. asti tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 12:00-14:00.

Muina aikoina palvelemme puhelimella, sähköpostilla ja ajanvarauksella sopimuksen mukaan. Turun opintotoimiston yhteystiedot löydät täältä ja Porin täältä.

5. Muuta ajankohtaista

>> Turun Kauppaseuran säätiön apurahat ovat haettavissa 18.5. asti. Apuraha (1500e/opiskelija) on tarkoitettu kandi- tai maisterivaiheen opiskelijoille, jotka aikovat osallistua vaihto-opiskeluun tai vieraan kielen kurssiin ulkomailla. Lisää tietoa intrassa.

>> Porin kampukselle haetaan uusia opetusavustajia hybridiopetuksen tueksi lukuvuodelle 22-23! Tarkemmat tiedot ja hakuohjeet löydät yliopiston intrasta.

>> Myös Turun kampukselle haetaan opetusavustajia hybridiopetuksen tueksi. Hakuaika päättyy 20.5.2022. Lisää tietoa intrassa.

>> Rekryn tarjoamat opintojaksot julkaistaan uudessa opinto-oppaassa toukokuussa ja ne tulevat näkymään sivuainetarjonnan alla. Kiinnostaisiko joku näistä sinua: Omat vahvuudet ja valinnat / Työelämätaidot ja urasuunnittelu / Suunnitelmallinen työnhaku / Job seeking in Finland / Mentorointiohjelma maisteriopiskelijoille. Lisää tietoa opinto-oppaan sivuainelistauksessa 16.6.

>> Haku Työelämän ja henkilöstöasioiden opintokokonaisuuteen (TYHE) on auki 29.5. asti.

>> Yliopiston turvallisuusalan opintojaksotarjonta löytyy nyt koottuna Sote-akatemian sivuilta.