Ensi lukuvuonna saksan kielen oppiaineessa on neljä opiskelijatuutoria! He auttavat uusia opiskelijoita pääsemään alkuun opinnoissaan, esittelevät yliopisto-opiskelun käytäntöjä sekä opiskelijoiden tukipalveluita ja järjestävät uusille opiskelijoille mukavaa yhteistä ohjelmaa. Heiltä voi aina kysyä neuvoa mieltä askarruttavissa asioissa.

Alla olevissa kuvissa saksan kielen oppiaineen tuutorit vuosimallia 2021: Anssi Arola, Jenni Muunoja, Nuppu Kettunen ja Tua Virtanen. Kuvan alla lisäksi lyhyt esittelyteksti.

“Morjesta! Mä oon Anssi, toisen vuoden saksan kielen opiskelija. Hain tuutoriksi, jotta voin olla mukana antamassa uusille opiskelijoille kokemusta opintojen alkamisesta ja olla heille yleisesti ohjaava ja hyvä tyyppi!

Fun fact: Oon asunut Turussa kaksi vuotta ja muuttanut täällä viisi kertaa.”

“Hallo! Mä oon Jenni, ekan vuoden saksan pääaineopiskelija ja yks ens syksyn tuutoreista! Hain tuutoriksi, koska haluun olla mukana auttamassa uusia opiskelijoita sopeutumaan yliopistomaailmaan. Lisäksi on kiva päästä jo heti alkusyksystä tutustumaan uusiin ihmisiin!

Fun fact: Vielä vuosi sitten en ois ikinä osannu kuvitella opiskelevani saksan kieltä yliopistossa, mutta näin siinä vaan kävi. Ja nyt en vois olla tyytyväisempi, että pääsin opiskelemaan just tänne!”

“Hallo! Olen Nuppu ja mulla on tällä hetkellä menossa ensimmäinen vuosi yliopistossa. Hain tuutoriksi, koska haluan olla auttamassa uusia opiskelijoita pääsemään hyvin sisään yliopistomaailmaan. Tuutorina toimiessa pääsee myös tutustumaan uusiin ihmisiin ja odotankin innolla, että saan tehdä yhteistyötä eri ihmisten kanssa.

Fun fact: Urheilu on lähellä sydäntäni ja olenkin viettänyt yli puolet elämästäni koripalloa pomputellen.”

“Hallo! Olen Tua ensimmäisen vuoden saksan kielen opiskelija. Olen asunut Münchenissä ja sieltä saadun kielitaidon innostamana hain yliopistoon haaveena saksan opettajan työ, mutta myös käännöstyö kiinnostaa. Minulle on luontaista auttaa ja opastaa ja tarvittaessa ottaa selvää jos en jotain tiedä tai osaa, siksi hain tuutoriksi.

Fun fact: Ikää minulla on varmasti tuplat moneen muuhun opiskelijaan verrattuna, mutta myös saman verran elämänkokemusta.”