Kas!
22.4.2024
Tavoitteena jokaisen oppilaan hyvä lukukokemus – MORE-hankkeessa kehitetään koulujen ja kirjaston yhteistyötä Reading for Pleasure -pedagogiikan hengessä
Turun yliopiston Rauman kampus on mukana Erasmus+-rahoitteisessa kehittämis- ja tutkimushankkeessa: Setting up a Reading Motivator in the Digital Age: Introducing...
10.4.2024
Huomaa hyvä – Miksi positiivisten turvallisuushavaintojen kerääminen koulussa kannattaa?
Pyrittäessä kehittämään koulun – tai minkä tahansa organisaation – turvallisuutta ja turvallisuuskulttuuria ajantasaisen tilannekuvan muodostaminen on tärkeää. Jotta pystytään asettamaan...
18.3.2024
Pyörätuolioppilaan opetus teknisen käsityön oppimisympäristössä: mitä haasteita se tuo ja miten opettajat ratkaisevat ne?
Koulumaailma muuttuu ympäröivän maailman mukana. Tasa-arvo ja ihmisten yhdenvertaisuus ovat niitä arvoja, joita pidetään itsestäänselvyytenä. Näiden arvojen lisäksi myös inkluusio...
7.3.2024
Kestävän kehityksen yhteistyötä: käsityökasvatusta SPR:n kanssa
Rauman kampuksella käsityönopettajaksi opiskelevat pohtivat maisterivaiheen opintojaksolla Käsityö ja kestävä tulevaisuus, miten he itse opettaisivat peruskoulun 7. luokkalaisille kestävään kehityksen...
22.2.2024
Rauman norssilla toimitaan ja tutkitaan – oppilaat tutustumassa matematiikkaan ja luonnontieteisiin
Rauman normaalikoululla aloitettiin tämän lukuvuoden osalta LUMA- työryhmässä (matemaattis-luonnontieteelliset aineet) suunnittelemaan teemaviikkoja, jolloin oppilailla olisi mahdollisuus osallistua sellaiseen luokkaa kiinnostavaan...
16.2.2024
Oppimistulosten kääntäminen nousuun vaatii pohdintaa, aikaa ja useita erilaisia toimia
Koulutuksella on ratkaiseva merkitys siinä, että jokainen lapsi ja nuori voi kasvaa täyteen potentiaaliinsa ja tavoitella unelmiaan. Onkin välttämätöntä huolehtia...
28.11.2023
Osallisuus on osa hyvinvointia
Aikuisina pyrimme rakentamaan yhteiskuntaa tulevien sukupolvien parhaaksi ja heidän puolestaan. Vähitellen olemme kuitenkin havahtuneet siihen, ettei tapamme toimia vastaa lasten...
14.11.2023
Opettajien kouluttaminen inklusiivisten kasvatus- ja oppimisympäristöjen asiantuntijoiksi
Inklusiivisen kasvatuksen ja opetuksen lähtökohtana on kaikkien lasten ja nuorten ja myös oppimisen moninaisuus. Moninaisuus tarkoittaa sitä, että kaikilla oppijoilla...
11.10.2023
Innovaatiokurssi tuottaa laadukkaita ratkaisuja sykkeen ja sykevälivaihtelun mittaamiseen
3.10.2023
”Mitä jos opettaja kehuu oppilasta? ” – Siitä voi tulla molemmille hyvä mieli!
27.9.2023
Miten tehdään turvallinen koulu?
12.9.2023
SIMHE auttaa tunnistamaan maahanmuuttajan aiemmin hankitun osaamisen
23.8.2023
Työpaikkailmoituksien tutkimuksesta (ja ChatGPT:n hyödyntämisestä blogipostauksessa)
10.8.2023
Rethinking Childhood Observations
29.6.2023
Student life in the middle of a pandemic
29.6.2023
Opiskeluarkea kriisin keskellä
28.6.2023
Aikamme viheliäiset ongelmat ja kestävän kehityksen kasvatuksen lupaukset: Esittelyssä kestävä kehitys, kasvatus ja koulutus -opintokokonaisuus
9.6.2023
OPEN KULMAsta foorumi oman opetuksemme kehittämiselle
6.6.2023
Tarinoita mediasta ja medialla – Tehtävänä pelastaa lukutaito
8.5.2023
Megamokailija vai aikuinen?
14.4.2023
Kestävän kehityksen läpileikkaus varhaiskasvatuksen horisonteissa
11.4.2023
Oivaltamalla ohjelmoijaksi Rauman normaalikoulun digiviikoilla
4.4.2023
Suomalaisen lapsen historia levittäytyy kahdelle mantereelle
16.3.2023
Vitosluokan ympäristöoppi: Onko video vai kuvitettu teksti parempi oppimiseen?
8.3.2023
Mahtiluokan hunajaa!!! Yrittäjyyskasvatusta peruskoulussa
6.3.2023
Suomi osaamisen kärkimaaksi
15.2.2023
Taidelähtöinen työpajatyöskentely Seminaarin puutarhassa luontoherkkyyden herättelijänä
9.2.2023
V V V_22: Käytännön esimerkki pelillistämisestä ja pelaamisesta osana koulutyötä
11.1.2023
Visiting the University of Borås
23.12.2022
Johtava mentalisaation tutkija vieraana Oppiminen vuorovaikutuksessa -seminaarissa