Filosofia näkyvillä Turun yliopiston promootiossa

Filosofian oppiaine oli näkyvillä Turun yliopiston promootiossa 26.5.2017. Yhteiskuntatieteellisestä tiedekunnasta promovoitiin 2 kunniatohtoria ja 5 nuorta tohtoria. Toinen kunniatohtoreista on poliittisen filosofian professori emerita Susan Mendus Yorkin yliopistosta ja yksi nuorista tohtoreista on filosofian oppiaineen oma kasvatti Susanne Uusitalo. Auringonpaiste sinetöi päivän juhlallisuudet, jotka aloitettiin Turun konserttitalolla promootioaktissa ja lopetettiin tanssiaisiin VPK-talolla auringon jo painuttua mailleen. Juhlallisuudet aloitettiin jo torstaina 25.5. miekanhiojaisissa, joissa ensin vietettiin hiljainen hetki edesmenneen presidentti Mauno Koiviston kunniaksi. Presidentti Koivisto väitteli Turun yliopistosta, ja nimitettiin myös Turun yliopiston kunniatohtoriksi.

Susanne Uusitalo.