Klubi

Marko Ahteensuu

Vuoden ensimmäinen Klubi-kokoontuminen pidettiin torstaina 16. päivä tammikuuta klo 14.15-16.00. Ohjelmassa oli kaksi esitelmää: Kreeta Ranki otsikolla “Problem of animal experience” sekä Juho Ritola otsikolla “On the epistemological conditions of deliberation”.

Klubi (tai virallisemmin Turku Practical Philosophers’ Club) on Turun yliopiston filosofian yksikössä toimiva käytännöllisen filosofian tutkija- ja henkilökuntaseminaari. Tarkoituksena on tarjota keskustelufoorumi ja työpaja, jossa kukin voi asettaa keskustelun kohteeksi mieltään askarruttavia filosofisia kysymyksiä.

Klubi kokoontuu lukukausittain noin kerran kuukaudessa iltapäiväseminaariin, jossa on tavallisesti kaksi tai kolme esitystä. Laitoksen oman väen lisäksi esiintyjiä on muilta Turun yliopiston laitoksilta, muilta kotimaisilta filosofian laitoksilta sekä ulkomaisilta (filosofian) laitoksilta. Klubi jatkaa vuosina 2002-2012 toimineen Turku Moral Science Club (TMSC) perinteitä.

***

The first Klubi session of 2014  took place on Thursday 16th January at 14.15-160. Menu included two papers: “Problem of animal experience” by Kreeta Ranki  and “On the epistemological conditions of deliberation” by Juho Ritola.

Klubi (i.e. Turku Practical Philosophers’ Club) is a forum for moral and political philosophers at the Turku University to discuss their work, but it also features occasional guest lectures.