Eerik Lagerspetzille 60-vuotisjuhlakirja

Professori Eerik Lagerspetz

Käytännöllisen filosofian professori Eerik Lagerspetz täyttää 60 vuotta maaliskuussa 2016. Merkkipäivää juhlistettiin filosofian oppiaineessa järjestetyllä kahvitilaisuudella ja juhlakirjan julkaisulla. Kirjan latinankielinen otsikko kuuluu E PLURIBUS UNUM. Scripta in honorem Eerik Lagerspetz sexagesimum annum complentis. Teoksen sähköiseen versioon voi tutustua Turun yliopiston julkaisuarkistossa.

Kirjan toimittaja Marko Ahteensuu kuvailee teoksen esipuheessa, että se on kollektiivinen onnittelu professori Eerik Lagerspetzille. Ahteensuu tuo esille myös kirjoittajajoukon laajuuden: ”Kirjoittajina toimii Eerikin väitöskirjan ohjaaja, kollegoita, nykyisiä ja entisiä oppilaita, ystäviä sekä lähisukulainen. Onpa mukana yksi tuntematonkin.” Yhteensä kirjoituksia on 20.

Lagerspetz oli ilahtunut selaillessaan juhlakirjaansa. Hän kiitteli puheessaan filosofian työyhteisöä Turun yliopistossa. Lagerspetzin mukaan näiden ihmisten kanssa on mukava työskennellä.

E PLURIBUS UNUM Scripta in honorem Eerik Lagerspetz sexagesimum annum complentis
E PLURIBUS UNUM
Scripta in honorem Eerik Lagerspetz sexagesimum annum complentis