Filosofiaan ennätysmäärä uusia opiskelijoita

Filosofiaan on tänä syksynä otettu ennätysmäärä uusia opiskelijoita. Filosofian opiskelemisen Turussa pääaineenaan aloitti nyt yhteensä 19 henkilöä.

Opetus- ja kulttuuriministeriön päätöksen johdosta filosofia sai myös kolme lisäaloituspaikkaa. Aloituspaikkojen lisääminen liittyy valtion pyrkimykseen pidentää nuorten työuria nopeuttamalla korkeakouluopiskelun aloittamista.

Lisäpaikkoja on myönnetty aloille, ”joilla on hyvät työllistymisnäkymät ja suoranaista työvoimapulaa” (ks. yliopiston uutinen aiheesta).

Filosofian henkilökunta toivottaa uudet opiskelijat lämpimästi tervetulleeksi!

Turku phil-unit makes a personal best in student intake

Phil-unit has accepted a record-breaking number of new students. There are 19 new students starting their studies this fall in Turku.

On the basis of Ministry of Education and Culture decision, philosophy was allotted thee extra positions in the intake. The decision is related to the aim of the Finnish government to make careers, especially of the young, longer.

The extra places were apportioned to units on the basis of the general employment situation.

The faculty members of the phil-unit warmly welcomes the new students!