Turun yliopisto ja Åbo Akademi opetusyhteistyöhön filosofian alalla

Turun yliopiston ja Åbo Akademin filosofian yksiköt ovat marraskuussa solmineet sopimuksen, jossa sovitaan opetuksen korvaavuuksista. Jatkossa TY:n opiskelijat voivat vapaasti osallistua ÅA:n filosofian kursseille ja päinvastoin. Kurssien korvaavuuksista sovitaan ”kotiyliopistoissa”. Samalla sovittiin siitä, että englanninkielistä kurssitarjontaa pyritään entisestään lisäämään. Tehokas informaation kulku yksiköiden kanssa varmistetaan.

Yhteistyösopimuksella on merkittäviä synergiaetuja, sillä Turun yliopiston ja Åbo Akademin filosofian yksiköiden tutkimus- ja opetusprofiilit poikkeavat toisistaan. Opiskelijat hyötyvät sopimuksesta huomattavasti.

Sopimus on hyvin linjassa rehtoreiden aiemmin tekemän sopimuksen kanssa, jossa Turun yliopiston ja Åbo Akademin yhteistyötä vahvistetaan.

Sopimuksen yksiköiden välillä allekirjoittivat dekaanit Kimmo Rentola ja Holger Weiss. Neuvottelut opetusta koskevan sopimuksen sisällöstä käytiin hyvässä hengessä molempien filosofian yksiköiden edustajien kesken.

***

Philosophy Units of University of Turku and Åbo Academi sign a cooperation agreement

Turku Phil unit has signed an agreement with the phil unit of Åbo Academi that defines equivalences in the courses given in the universities. From now on the students of University of Turku can freely attend to courses in Academi and vice versa. The compensations will be arranged in the university in which the attendant is a student. The plan is also to increase the number of courses given in English. In addition communication between the units will be enhanced.

The agreement creates significant benefits in terms of synergy, for there is a marked difference in the research profiles of the units. Thus the students will profit from the agreement substantially.

The agreement is well in line with the agreement signed earlier by the rector of the universities, in which the cooperation between University of Turku and Åbo Academi is strengthened.

The agreement between the units was signed by deans Kimmo Rentola and Holger Weiss. Negotiations concerning the agreement were conducted in a friendly atmosphere among the representatives from both units.